לתפור את חליפת המרקום
לתפור את חליפת המרקום

מרקום באאוט-סורסינג, או "תקשורת שיווקית במיקור-חוץ"?מה שחשוב באמת, הוא יצירת שפה נכונה ואחידה לארגון שלכם.


הן המושג "מרקום" (Marketing Communication) והן ה-Outsourcing נולדו בעולם ההיי-טק ועלו לארץ יחד עם עוד מונחים רבים באנגלית. גם אם תעדיפו את "תקשורת שיווקית במיקור-חוץ", זה לא משנה את המהות: מדובר בשירות אפקטיבי לארגונים קטנים או בינוניים, שמעדיפים לקבל את המרקום שלהם מגורם חיצוני מקצועי, במקום להעסיק מנהל ייעודי לנושא ומערכת שלמה המטפלת בערוצי התקשורת השיווקית – משימה מורכבת בעולם מרובה מדיות כמו שלנו.

חברה המתמחה בנושא יודעת לתפור לארגון את חליפת המרקום המותאמת למידתו, לבחור את הכלים המתאימים ולנהל את הפעילות תוך הפקת מרב התוצאות מהמשאבים הקיימים. אז פחות חשוב באיזו שפה אומרים את זה – מה שחשוב, שזו תהיה השפה הנכונה לארגון.

איך תופרים נכון את "חליפת המרקום"?

השלב הראשון, שעל כל מנכ"ל או מנהל שיווק לעשות, הוא לשבת עם עצמו או עם הצוות המוביל של הארגון, ולהחליט – וגם לכתוב את הדברים – מה הם העקרונות החשובים שמובילים את החברה, מיהם קהלי היעד  ומהן המטרות המרכזיות. תהליך כזה ייעשה באופן מעמיק ויסודי גם בשיתוף איש המרקום הנבחר שילווה את החברה, אך יש להגיע אליו מוכנים. לפני שבוחרים בגורם חיצוני שייתן את מעטפת המרקום, כדאי לדעת מה ניתן להשיג מתצורת עבודה זו ומהם היתרונות של העסקת איש מרקום באאוטסורסינג.

גמישות

צרכים משתנים מכתיבים בהכרח התנהלות גמישה. בארגונים מסוימים, גמישות בהתנהלות השיווקית היא קריטית – הן מבחינת התקציב, והן מבחינת הגורם האנושי.

ארגון שמחזיק מנהל שיווק או מנהל מרקום באופן קבוע, לא תמיד יכול לשנות את מסגרת התפקיד באופן גמיש. הוא ימשיך לשלם שכר מלא, ולתת לבעל התפקיד את אותם התנאים שהוגדרו עבורו. לעומת זאת, ביצירת תפקיד על בסיס אאוטסורסינג, ניתן להגיע להסכם גמיש שטוב לשני הצדדים. בתקופות לחוצות, או בזמן ביצוע פרויקט מורכב, מנהל המרקום מחויב לנוכחות מסיבית שעונה על צרכי הארגון במלואם. לעומת זאת, בתקופות פחות עמוסות, ניתן (בכפוף להסכמים) לצמצם את נוכחותו בארגון ולחסוך בעלויות.

קיימת תמיד אפשרות לגייס פונקציית ניהול כזאת, גם לפרויקטים ספציפיים מוגבלים בזמן.

עדכנות וחדשנות

איש מרקום העובר במהלך הזמן בכמה ארגונים, נחשף בהכרח להרבה יותר רעיונות וגישות חדשות ושונות. הקשר לארגונים שונים הוא יתרונו הגדול. הוא מה שנקרא "מסתובב בעולם", וכך מביא איתו רוחות חדשות של פיתוחים טכנולוגיים, טרנדים עדכניים, כלי פעולה חדשים וגישות שונות ומגוונות.

הקטנת עומס

בחלק מהארגונים, נושא המרקום מטופל אמנם על ידי איש מקצוע ייעודי, אבל כאשר העסק מצוי בצמיחה או בתהליך של הגדלת פעילות, נוצר עומס הדורש משאבים נוספים. לפני שעומדים בפני החלטה האם לגייס אדם נוסף, כדאי לבדוק האם זה באמת נחוץ? כאן המקום להכניס אדם נוסף, מקצועי ומנוסה, שיבצע את התפקיד בשלב ראשון כפיילוט. היה והתפקיד אכן יוגדר כנחוץ וחיוני, איש המרקום יוכל גם לסייע בבחירת האדם הנכון לתפקיד זה. שהרי חיפוש, איתור וגיוס אדם מתאים הוא פרויקט לא פשוט כשלעצמו.

למידע נוסף ולקבלת הצעה ייעודית אתם מוזמנים לפנות אלינו: bat7@sarig.co.il